fbpx

מוכרים/קונים רכב? בדקו האם יש שעבוד!

מדוע קיים שעבוד? שעבוד קיים עקב מצב של חובת כספיים לצד ג (יכול להיות מוסד כספי כגון חברת אשראי, נותן אשראי חוץ בנקאי, בנק וכו׳) כלי הרכב משמש כבטוחה להחזר החוב הכספי. רק לאחר הסדרת החובות הכספיים ניתן יהיה להסיר את השעבוד. הסרת שעבוד עבור כלי רכב הינו תהליך בעל מספר שלבים שעל המוכר לבצע לפני מכירת כלי הרכב. יש לפנות למשרד הרישוי עם תעודת זהות ורישיון הרכב. כמו כן, נותן ההלוואה או בא כוחו נדרשים להגיע למשרד הרישוי ולמלא טופס הסכמה לביטול השעבוד. אם מדובר בחברה, הטופס חייב להיות חתום בחותמת החברה. לא ניתן לבצע העברת בעלות במידה וקיימת הגבלה שעבוד או עיקול על כלי הרכב. לפני מכירת כלי הרכב או רכישת כלי רכב מומלץ לבצע בדיקה בצורה קלה ונוחה באינטרנט. אז מדוע יש שעבוד על כלי הרכב שלכם? להלן מספר סיבות נפוצות שבגינם קיים שעבוד על כלי הרכב:
  • כלי הרכב נרכש בהלוואה מהבנק או חברות מימון חוץ בנקאיות אשר דרשו רישום של כלי הרכב ברשם שכנגד סכום ההלוואה.
  • כלי הרכב רשום על שם החברה שנפתחו כנגדה הליכי פירוק.
  • כלי הרכב נרכש דרך חברת ליסינג בעזרת מימון.
ישנם סיבום רבות נוספות ומגוונות שלא ניכנס במדריך זה אך אלו הסיבות הנפוצות.
השלב הראשון להסרת השעבוד הינו להבין מיהו הגוף לו קיים החוב הכספי/ההגבלה. החזר הלוואה/חוב הצעד הראשון הוא להחזיר את החובות. זה אומר: פירעון ההלוואה/חוב הכספי ששומש  לרכישת כלי הרכב או קבלת הלוואה לשימוש אחר. עד להסרת השעבוד למשעבד קיימת זכות חוקית לממש את השעבוד ולהעביר את כלי הרכב לחזקתו ולעשות כל שעולה ברוחו, לדוגמא למכור את הרכב בשווי החוב באופן מידי. הסרת השעבוד בעקבות פרעון החוב אמורה לקבל תוקף באופן מידי במשרד הרישוי, עם זאת ישנם מקרים חריגים ומתקיימים עיכובים, במקרים אלו יש לבקש גם אישור מהגורם שלטובתו נרשם השעבוד שלא קיים שעבוד עומד כנגד כלי הרכב. במידה והקונה מסרב להעביר את הכסף לפני הסרת השעבוד, שזו המלצה לכל רוכש רכב עתידי. יש אפשרות לבקש מהבנק הלוואת גישור לצורך הסרת השעבוד בבנק תוך כדי הפקדת צ׳ק בטחון בנקאי לידי משמרת הבנק. בכדי לבצע העברת בעלות יש לגשת לסניף הדואר הקרוב ולבצע העברת בעלות כחוק, התליך לקוח מספר דקות ובמקום הקונה והמוכר מקבלים אסמכתא על ביצוע הפעולה. אנו ממליצים בחום לבצע בדיקת שעבוד רכב עוד לפני ההגעה לסניף הדואר ובכך לחסוך זמן יקר ולהימנע מתרמיות שלצערנו לא חסרות במידנה ישראל.  
אולי יעניין אותך גם..
מדריך להוצאת ויזה לארה”ב

איך להגיש בקשה לויזה לארצות הברית – מהם השלבי בדרך להוצאת הויזה- איפה מוציאים, במה זה כרוך, אילו טפסים צריך למלא ונקודות נוספות שיש להתייחס בדרך להוצאת הויזה

קרא עוד »
הוצאת ויזה לארצות הברית

איך להגיש בקשה לויזה לארצות הברית – במאמר הבא תקבלו מידע על השלבים בדרך להוצאת הויזה, איפה מוציאים, במה זה כרוך, אילו טפסים צריך למלא ונושאים נוספים שצריך להתייחס אליהם

קרא עוד »
תוספת שלישית לחוק דיני העבודה וכיצד בודק שכר יכול לסייע?

השינוי הגדול שהחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה חולל הינו העברת האחריות לתשלומי שכר והתנאים הסוציאליים של עובדי חברות קבלן למזמין השירות בנוסף למעסיק הישיר של עובדי הקבלן.
החוק הגדיר שהאחריות של מזמין השירות כאילו הוא הפר בעצמו את זכויות עובדי הקבלן ונושא באחריות לכך.

קרא עוד »